feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

Blog dan Kehidupan

Labels:

Akhir2 ini,kita dapat lihat sudah ramai masyarakat yang memiliki blog2 mereka tersendiri.Baik dari kelompok masyarakat yang mahir atau pun tidak mahir pasal komputer kita dapat tengok mereka semua sudah memiliki blog.Apakah tujuan blog ini?Fuhh..macam2 yang kita boleh letak,kita boleh luahkan,kita boleh cari dan ada yang buat blog untuk cari makan jugak contohnya letak Adsense banyak2,nuffnang, dan macam2 lagi la pada zaman ini.



Kenapa memilih blog sebagai saluran utama pada era ini?
1. Blog adalah free @ percuma.Itu yang paling penting.Kita tidak perlu keluarkan belanja yang tinggi hendak memiliki sesuatu blog.Apa yang penting adalah laptop,pc dan network atau rangkaian komunikasi.Lepak dekat McD yang ada internet pun boleh buat blog.

2.Medium yang sangat laju untuk memaklumkan kepada orang tentang sesuatu perkara.Masyarakat tidak perlu menuggu paper untuk hari esok untuk melihat berita selanjutnya tetapi sekadar buka dan taip url blog2 tertentu, info tersebut sudah tersedia di depan mata bila2 masa.

3. Berkongsi pendapat dan pertanyaan daripada pelbagai sudut pihak dengan cara yang mudah tanpa perlu ke kedai mamak atau menempah kawasan2 yang mahal untuk berbincang.

4.Tiada batasan atau sekatan di dalam blog untuk kita menyatakan sesuatu.Tiada akta undang2 kepada blogger2 lagi buat masa ini.Oleh itu, tulis la apa yang kita hendak.


5.Melalui penulisan blog kita dapat menjimatkan penggunaa kertas.hehehe...

Kalau ada lagi kelebihan2 yang lain anda boleh nyatakan di sini.






Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book




1 comments:
gravatar
zahir said...
August 21, 2008 at 6:53 PM  

cuba2

Post a Comment