feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

Website Kamus

Labels:

Salam sejahtera kepada pembaca sekalian.
Adakah sebelum ini anda pernah meneroka didalam buku kamus untuk mencari maksud sesuatu perkataan yang anda kurang faham terutamanya perkataan yang berbahasa Inggeris? Tentu jawapannya "ya" bagi yang rajin untuk mencari jawapan..hehe..Sekarang sudah ada jalan yang mudah untuk anda membuat sebegitu...



definr.com adalah kamus yang popular pada masa kini di Internet.Pengguna hanya perlu menaip sesuatu perkataan dan menekan butang "enter" sahaja untuk mengetahui makna perkataan tersebut.Semudah seperti anda search di Google dan Yahoo.

definr.com ini dibangunkan oleh Christian von Kleist tetapi saya kurang pasti siapakah dia sebenarnya tetapi kita perlu berterima kasih kepada beliau kerana dia telah menyediakan kemudahan seperti ini kepada pengguna secara percuma sahaja.Pengguna hanya perlukan talian internet dan komputer kemudian taip url website ini dan seterusnya anda boleh mencari makna perkataan sepeti dalam kamus.Projek ini telah dibangunkan secara "OpenSource" berdasarkan Princeton's open WordNet 2.0.Ia juga dibangunkan dengan menggunakan MySql database iaitu pengkalan data berasaskan sumber terbuka.

Untuk melayari laman web ini anda boleh tekan dibawah:
Perkataan yang boleh dipaparkan hanya dari Inggeris ke Inggeris sahaja.
http://definr.com/


Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book




1 comments:
gravatar
Anonymous said...
August 24, 2008 at 9:26 PM  

cuba try citcat.com

aku guna citcat.com dari sem satu lg..

bgs lmn web nih..leh translate ayat bm ke bi dan bi ke bm..tp skit2 salah tu biasa la sbb dia tranlslate skema sgt..haha..

Post a Comment