feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

Jom tengok "search engine" selain Google

Labels:

Adakah anda semua tahu bahawa terdapat pelbagai lagi jenis "search engine" yang ada di internet kita pada masa kini.Google dan yahoo sudah menjadi akar di pemikiran kita kerana kita selalu menggunakannya.Tetapi sebenarnya terdapat pelbagai lagi "search engine" yang boleh kita jadikan pilihan.Jom kita tengok...





Ask.com merupakan search engine yang boleh menjana duit melaluinya.Seperti biasa kita perlu register jika kita hendak membuat tuntutan mata nilai seperti itu.








cuil.com merupakan search engine yang kian popular pada masa kini.Dibangunkan oleh sepasang suami isteri dan semakin mendapat tempat dikalangan hati pengguna.









yahoo.com merupakan search engine yang paling popular pada masa dulu tetapi berjaya dipatahkan oleh google pada masa kini. Masih terdapat lagi pengguna yang menggunakan carian melalui ini kerana "by default" dalam internet explorer kita akan terus melayari laman ini ketika membukanya.






blackle.com dari Google ini merupakan carian engin yang khas dikeluarkan oleh pihak google sempena minggu menjimatkan tenaga elektrik.Ini kerana,page yang berwarna hitam dikatakan dapat mengurangkan pengambilan tenaga elektrik kepada komputer(kata2 dari pihak google).




p/s: Walaubagaimanapun pilihan bagi saya tetap google.com..Selain nampak "simple" dan menarik ia adalah carian engin yang paling berkesan pada masa kini..Hehehe



Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book




2 comments:
gravatar
Abg Fairul Syarmil said...
August 26, 2008 at 8:51 AM  

blackle.com nampak mcm menarik jer,......

gravatar
zahir said...
August 26, 2008 at 1:22 PM  

hehe...memang special pun...
khas dikeluarkan oleh pihak google....
tp yang penting "base" dia tetap google gak...

Post a Comment